Autostrada Moldovei, văzută din avion. Imagini în premieră cu traseul viitoarei artere de mare viteză

“Dacă zburaţi de la Bucureşti la Iaşi, puteţi vedea cum prinde contur Autostrada Moldovei A7 pe toată lungimea traseului de la Ploieşti la Paşcani. Ţinta noastră este finalizarea celor 322 de kilometri până la Paşcani până în anul 2025, cu un an mai devreme decât este prevăzut termenul în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă PNRR”, scrie Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, pe pagina proprie de socializare. Textul este însoţit de mai multe fotografii făcute din avion pe şantierul Autostrăzii A7.

Autostrada A7 (Autostrada Moldovei) are o lungime totală de 445 de kilometri, între Ploieşti şi Siret. Lucrările la tronsonul Ploieşti – Paşcani (335 de kilometri) sunt  finanţate prin Planul Naţional de Reedresare şi Rezilienţă (PNRR), termenul de finalizare a investiţiei fiind 31 decembrie 2026. Traseul cuprins între Ploieşti şi Paşcani a fost împărţit în 13 loturi, lucrările la 7 dintre acestea fiind adjudecate de firma UBB, aparţinând omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

În ceea ce priveşte tronsonul Paşcani – Siret, pentru care documentaţia se află în acest moment la stadiul de elaborare a studiului de fezabilitiate şi apoi a proiectului tehnic, lucrările ar urma să fie finanţate de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional de Transport (POT) 2021 – 2027.

Cele trei loturi de pe tronsonul Bacău – Paşcani al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei), în lungime totală de 77,39 kilometri, vor fi construite de firma UMB, aceeaşi care a câştigat licitaţia şi pentru loturile de pe tronsonul Buzău – Bacău.

Parametrii tehnici ai celor trei loturi sunt următorii: lotul 1 Săuceşti (Bacău) – Trifeşti Târg (30,30 km), lotul 2 Trifeşti – Gherăieşti (18,99 km), lotul 3 Mirceşti – Paşcani (28,09 km).

În total, sectorul Bacău – Paşcani cuprinde 112 poduri, pasaje, viaducte, structuri casetate, 9 noduri rutiere, 4 parcări securizate, 4 parcări de scurtă durată, un centru de întreținere și coordonare, 50 de spații de încărcare pentru autovehiculele electrice și 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecție.

Conform proiectului tehnic, la intersecţia A7 cu A8 este prevăzut un nod rutier de tip turbion, respectiv o intersecţie cu bretele de viteză pentru toate direcţiile. Din cei 77 de kilometri, 30 kilometri sunt pe teritoriul județului Iași, respectiv pe raza localităților Mircești, Hălăucești, Mogoșești-Siret, Stolniceni-Prăjescu și Pașcani, valoarea investiţiei ridicându-se la 1,8 miliarde de lei,

Cele trei tronsoane ale autostrăzii Bacău – Paşcani au o valoare totală  estimată a lucrărilor de 4,7 miliarde lei, fără TVA, termenul de realizare a investiţiei fiind de 30 de luni de la semnarea contractului. În total, UMB urmează să construiască 255,735 de kilometri, împărţiţi în zece loturi, din Autostrada A7, între Buzău și Pașcani.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;