Aproape 7.000 de ieşeni au solicitat luna trecută eliberarea de documente de identitate

În luna mai 2012, la Serviciul de evidenţă a persoanelor din cadrul Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanei (DLEP) Iaşi au fost înregistrate  6.932 de cereri, din care 6.355 pentru eliberarea de cărţi de identitate, 286 pentru eliberarea cărţilor de identitate provizorii şi 291 pentru eliberarea vizei de reşedinţă, 572 din numărul total de cereri depuse aparţinând cetăţenilor moldoveni, care au dobândit cetăţenia română. După cum au declarat reprezentanţii DLEP Iaşi, numărul cererilor înregistrate pe adresa acestei instituţii în luna mai 2012 a fost cu 40% mai mare decât media lunară a anului 2011, acest lucru justificându-se prin majorarea programului de lucru cu publicul, simplificarea procedurii de depunere a cererii, utilizarea aplicaţiei de rezervare online (peste 16.000 de persoane s-au programat pe internet, de când a fost dată în folosinţă aplicaţia) şi reducerii termenului de eliberare a actului de identitate (de la 30 de zile calendaristice la maxim 7 zile). „Din numărul total de cereri, 486 de persoane au primit în această lună primul act de identitate, 1.090 şi-au schimbat domiciliul, iar 3.599 fie aveau actul expirat, sau acesta urma să expire în mai puţin de 180 de zile”, a precizat Marius Bodoga, directorul executiv al DLEP Iaşi. În luna mai, funcţionarii din cadrul Direcţiei Locale de Evidenţă a Persoanei Iaşi au efectuat nouă acţiuni cu staţia mobilă în comunele arondate, maternităţi, spitale, instituţii de ocrotire şi pentru persoanele nedeplasabile, ocazie cu care au fost puse în legalitate 126 de persoane. „Pentru ca activitatea de preluare a dosarelor să se realizeze în cel mai scurt timp anunţăm cetăţenii că taxa pentru eliberarea actului de identitate se poate achita din timp la casieriile deschise la sediul nostru, Centrele de cartier ale municipalităţii, Primărie, Serviciul de stare civilă. Totodată, pentru reducerea timpului de aşteptare la depunerea cererii recomandăm utilizarea aplicaţiei de rezervare a datei şi orei pe site-ul nostru www.dlep-iasi.ro; pentru persoanele cu rezervare online există un ghişeu special amenajat.    Accesul la ghişee se face pe baza bonurilor de ordine care se eliberează pe toată durata programului de lucru cu publicul, astfel încât nu este necesară prezenţa la primele ore ale dimineţii pentru a obţine un bon de ordine”, a declarat Marius Bodoga.  Potrivit legii, termenul de valabilitate al cărţii de identitate este de patru ani – pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14-18 ani, şapte ani – pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-25 ani, zece ani – după împlinirea vârstei de 25 ani şi permanent – după împlinirea vârstei de 55 ani. Cetăţenii au obligaţia de a verifica termenul de valabilitate al actului de identitate, putând solicita cu şase luni înainte de expirare eliberarea unui nou document. Programul de lucru cu publicul (primiri cereri, eliberări acte, casierie) este luni, orele 08.30 – 14.30, marţi, orele 10.30 – 16.30, miercuri, orele 08.30 – 14.30, joi, orele 10.30 – 18.30, vineri, orele 08.30 – 13.30. În ultima zi de vineri din fiecare lună nu se lucrează cu publicul.

Filed in: Administrație

Comments are closed.

;