La sediul Primăriei a avut loc miercuri, 18 septembrie, o reuniune de lucru, la care au fost invitate societățile de repartizare a costurilor de energie termică și cele de administrare a imobilelor, care își desfășoară activitatea pe teritoriul municipiului Iași. Din partea Primăriei, la întâlnire a fost prezent viceprimarul Mihai Chirica, directorul Directiei Control Intern şi Managementul Calităţii (coordonatorul Serviciului Asociaţii de Proprietari), Ciprian Chirița, șeful Serviciului Energetic și de Utilități Publice, Viorica Bostan, inspectorii de specialitate din cadrul Direcției Tehnice Doina Buzea și Doina Diumea. Din partea Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC) – Agenția Teritorială Nord-Est Moldova a fost prezent directorul general al acestei instituții, în timp ce din partea Dalkia Termo Iași, la întâlnire au fost prezenți Marek Zdanowicz, Presedinte Directorat, Ana-Maria Icătoiu, Director Comercial, Irina Petrov, Responsabil Clientelă, Ionela Valeanu, Manager Distribuție, Oana Tănasă, Consilier Juridic, Doina Bouros, Responsabil Facturare și Cosmin Avram, Manager Dezvoltare. Din partea societăților de administrare a imobilelor au fost prezenți: Mihaela Popescu (S.C. Adminis S.R.L.), Tudor Tudose, Elena Palel (S.C. Termo-Service S.A.), iar din partea societăţilor de repartizare a costurilor pe bază de repartitoare: Sorin Crăciun (S.C. Elsaco Brunata S.R.L.), Roxana Toma (S.C. Techem Energy Services S.R.L.). În urma discuțiilor s-a evidențiat proasta înţelegere sau înţelegerea incompletă a noţiunii de „administrare imobil” care, de multe ori, este văzută doar ca o activitate de încasator – plătitor de facturi – « calculator de liste de intretinere » (calculul listei de intretinere, gestiunea facturilor de la furnizorii de utilitati, incasarea sumelor de plata la întreținere). Pentru unele dintre aceste societăţi s-a constatat lipsa de comunicare permanentă și directă cu clienţii finali pe care îi servesc, cauzată de posibila inadecvare dintre numărul de angajaţi şi numărul de apartamente administrate. Din acest motiv se constată o ruptură între firma de adminstrare și clientul locatar al blocului, relația fiind în multe cazuri una pur administrativă și, foarte des, impersonală. Necunoaşterea sau cunoasterea insuficienta a cadrului legislativ în ceea ce priveşte statutul instalaţiilor comune din condominiu, care provine dintr-o lipsă de comunicare dintre asociaţie spre locatari şi duce la conflicte între vecini (administratorii multor asociatii nu-şi asumă decât un rol „birocratic” pur, considerând că nu le revine nicio responsabilitate în materie de furnizare a informaţiilor cu privire la modificările legislative cu impact asupra functionarii asociaţiei). O altă constatare se referă la lipsa de implicare activă în viața condominiilor administrate, fapt ce se poate traduce în degradarea instalațiilor interioare, conflicte între vecini (de cele mai multe ori din lipsă de informare), adoptarea de hotărâri contrare legislaţiei în vigoare (cauzate inclusiv de lipsa acordării de consultanţă juridică adecvată reprezentanţilor desemnați ai asociaţiilor de proprietari). Lipsa cunoaşterii în detaliu a contractului de prestări servicii incheiat de asociatie cu firma de repartitoare, care creează o percepţie negativă a acestui mijloc de măsurare a consumului în rândul locatarilor (utilizare defectuoasă a repartitoarelor din cauza lipsei manualelor pentru fiecare tip de repartitor sau a lipsei instruirii făcute pentru ca repartitoarele sa fie folosite corect si să ajute la realizarea de economii de consum), este o altă cauză care creează probleme în relația dintre furnizorul de servicii de termoficare și asociațiile de locatari.
Întâlnire pe tema relațiilor între furnizorul de energie termică, firmele de repartitoare și asociațiile de proprietari
Filed in: Administrație