La data de 30 iunie, în evidența fiscală a Municipiului Iași se înregistrau un număr total de 636.658 roluri (persoane juridice – 59.131; persoane fizice – 577.527), din care 300.336 roluri active (persoane juridice – 16.711; persoane fizice – 283.625). Rolurile active sunt rolurile care au matricole (bunuri sau înscrisuri) care nasc creanțe bugetare, respectiv obligații de plată ale contribuabililor către bugetul local.
Situația comparativa a numărului contribuabililor care au efectuat plăți (parțiale sau integrale a sumelor datorate) și a bonificațiilor acordate la data de 30 iunie 2023, respectiv 30 iunie 2022, se prezintă astfel:
Indicator | U.M | 01.01
~30.06.2022 |
01.01
~30.06.2023 |
2023/2022 % |
0 | 1 | 2 | 3 | 4=3/2*100 |
Roluri cu plăți | nr. | 164.853 | 166.636 | 101,08 |
Roluri cu plăți integrale | nr. | 142.442 | 144.244 | 101,27 |
Roluri cu plăți persoane fizice | nr. | 155.906 | 157.008 | 100,71 |
Roluri cu plăți integrale persoane fizice | nr. | 135.939 | 137.285 | 100,99 |
Roluri cu plăți persoane juridice | nr. | 8.947 | 9.628 | 107,61 |
Roluri cu plăți integrale persoane juridice | nr. | 6.503 | 6.959 | 107,01 |
Bonificații total | lei | 3.525.576 | 3.890.482 | 110,35 |
– persoane fizice | lei | 1.163.851 | 1.266.286 | 108,80 |
– persoane juridice | lei | 2.361.725 | 2.624.196 | 111,11 |
Total beneficiari bonificații | nr. | 106.865 | 112.020 | 104,82 |
– persoane fizice | nr. | 102.863 | 107.854 | 104,85 |
– persoane juridice | nr. | 4.002 | 4.166 | 104,10 |
Din totalul de 166.636 de roluri cu plăți, acestea au fost efectuate astfel:
- 853 roluri cu plăți în numerar (55,72% din total);
- 736 roluri cu plăți cu cardul prin POS (26,85% din total);
- 047 roluri cu plăți online prin SNEP (Ghiseul.ro), aplicatia E-tax și ordine de plată (17,43% din total).
La ghișeele Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale s-au prezentat 137.589 de contribuabili (plăți cu numerar și card prin POS), ceea ce reprezintă 82,57% din totalul de roluri cu plăți (166.636).
În ceea ce privește încasările în numerar și cu cardul prin POS, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2023 s-au eliberat 195.236 documente de plată față de 200.919 în aceeași perioadă a anului trecut (o scădere cu ~ 2,83 %) și s-a încasat suma de 63.059.531,84 lei față de 63.214.783,10 lei anul trecut (o scădere cu ~ 0,25 %).
Referitor la încasările realizate la principalele impozite și taxe locale de la începutul anului și până la 30 iunie 2023, acestea sunt mai mari decât cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.
Iată o situație a încasărilor la principalele venituri din impozite, taxe, concesiuni, prestări servicii și amenzi:
DENUMIREA INDICATORILOR | Încasări 01.01-30.06.2022 mii lei | Încasări 01.01-30.06.2023 mii lei | Procent încasări 2023 față de încasări 2022 (6 luni) % | Diferenta încasări 2023 fata de încasări 2022 (6 luni) mii lei | |||
0 | 2 | 3 | 4=3/2*100 | 5=3-2 | |||
TOTAL VENITURI * din care: | 782.370,13 | 825.860,97 | 105,56 | 43.490,84 | |||
VENITURI PROPRII din care: | 653.733,50 | 638.599,72 | 97,69 | -15.133,78 | |||
Cote și sume defalcate din impozitul pe venit | 260.661,16 | 324.166,99 | 124,36 | 63.505,83 | |||
Impozit si taxă pe cladiri | 56.686,33 | 60.883,16 | 107,40 | 4.196,83 | |||
Impozit pe cladiri de la persoane fizice | 17.313,64 | 18.254,68 | 105,44 | 941,04 | |||
Impozit și taxă pe clădiri de la persoane juridice | 39.372,69 | 42.628,48 | 108,27 | 3.255,79 | |||
Impozit si taxa pe teren (cod 07.02.02.01+07.02.02.02+07.02.02.03) | 16.894,91 | 18.395,47 | 108,88 | 1.500,56 | |||
Impozit pe terenuri de la persoane fizice | 4.815,73 | 5.106,22 | 106,03 | 290,49 | |||
Impozit și taxă pe teren de la persoane juridice | 11.982,88 | 13.153,79 | 109,77 | 1.170,91 | |||
Impozitul pe terenul din extravilan | 96,30 | 135,46 | 140,66 | 39,16 | |||
Impozit pe mijloacele de transport | 18.982,62 | 19.695,67 | 103,76 | 713,05 | |||
Impozit pe mijloacele de transport deținute de persoane fizice | 12.363,71 | 12.818,84 | 103,68 | 455,13 | |||
Impozit pe mijloacele de transport deținute de persoane juridice | 6.618,91 | 6.876,83 | 103,90 | 257,92 | |||
Venituri din concesiuni și închirieri | 21.978,04 | 21.498,26 | 97,82 | -479,78 | |||
Venituri din amenzi și alte sanctiuni aplicate potrivit dispozitiilor legale | 6.805,61 | 7.385,18 | 108,52 | 579,57 | |||
Alte venituri proprii | 24.345,67 | 44.051,79 | 180,94 | 19.706,12 |
Organul fiscal al Municipiului Iași are țoață infrastructura necesară pentru a lucra online în condițiile legii, respectiv:
– Orice cereri sau documente pot fi depuse la organul fiscal prin e-mail sau fax. Contribuabiilii pot opta pentru primirea actelor administrative fiscale (certificate de atestare fiscală, decizii de impunere, somații, titluri executorii etc.) prin e-mail sau fax, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de e-mail (pentru persoane juridice este necesara semnătură electronică extinsă bazată pe un certificat calificat) unde să se comunice actele administrative fiscal.
– Certificatele de atestare fiscala pentru persoane juridice și persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local pot fi solicitate de contribuabili și comunicate acestora prin platforma edirect.e-guvernare.ro, în condițiile deținerii de către contribuabili și organul fiscal a unei semnături electronice extinse bazate pe un certificat calificat.
La data de 30 iunie 2023 un număr de 17.771 de contribuabili figurează înregistrați în evidența fiscala că au optat pentru comunicarea actelor administrative fiscale prin e-mail / platforma edirect.e-guvernare.ro (16.366 persoane fizice și 1.405 persoane juridice).
În perioada 1 ianuarie 2023 – 30 iunie 2023 organul fiscal al Municipiului Iași a comunicat contribuabililor persoane fizice și persoane juridice un număr de 239.301 de acte administrative fiscal, din care:
– 51.257 de somații și titluri executorii (46.327 – persoane fizice; 4.930 – persoane juridice);
– 48.007 de acte administrative care privesc măsuri efective de executare (35.891 – persoane fizice; 12.116 – persoane juridice);
– 24.729 de certificate de atestare fiscală (17.153 – persoane fizice; 7.576 – persoane juridice);
– 113.314 de decizii de impunere (100.271 – persoane fizice; 13.043 – persoane juridice);
– 1.994 alte acte administrative (decizii de anulare accesorii, decizii de eșalonare etc.)
Din totalul de 239.301 acte administrative fiscale, 17.180 au fost comunicate online (15.775 la persoane fizice, 1.405 la persoane juridice).