Ieşenii vor circula cu trenuri electrice de lung parcurs fabricate de PESA

Societatea poloneză POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (PESA) a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei lansate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru achiziționare a încă 20 de trenuri (rame) electrice de lung parcurs, care urmează să fie introduse în perioada următoare pe fluxurile de transport călători şi marfă.

Proiectul este o continuare a proiectului de investiții în prima serie de rame electrice de mediu și lung parcurs (37 vehicule, așa cum au rezultat din studiul de fezabilitate elaborat de echipa BEI-PASSA in 2020).

Printre obiectivele proiectului de investiții incluse în programul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată a fluxurilor de transport călători și marfă se numără creșterea competitivității transportului feroviar pe piaţa internă, precum şi integrarea în spațiul feroviar unic european.

Proiectul vizează dezvoltarea serviciilor publice obligatorii utilizând noua flotă de rame electrice, introduse pe rețeaua electrificată până în 2022 și pe rute selectate propuse spre electrificare (Cluj Napoca – Oradea, Constanța – Mangalia și București – Giurgiu), a declarat Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Cele zece legături feroviare pe care ar urma să fie introduse noile rame electrice sunt: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași, Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași, Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava, Galați – Brăila – Constanța – Mangalia, Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia, Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia şi Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.

Proiectul include și serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcțiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. De asemenea, în contractul de achiziție este prevăzută o clauză de revizuire privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani și cantității cu nouă rame electrice inter-regionale.

Valoarea proiectului este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;