Dorna lansează campania „Grijă pentru copii” care are ca scop dotarea cu echipamente de specialitate a cât mai multor maternități din România. Inițiativa este dezvoltată în colaborare cu Organizaţia Salvați Copiii, partener activ în proiecte de protejare a nou născuților.
Campania Dorna se desfășoară sub sloganul „Împreună putem avea grijă de ei!”, în perioada 15 septembrie – 31 decembrie. Proiectul constă într-un sprijin colectiv, astfel că, pe durata campaniei, 1 ban din fiecare sticlă de Dorna cumpărată va merge către îngrijirea nou-născuților prematur.
“Copiii născuți prematur au nevoie de toată grija și atenția noastră. Prin această campanie ne dorim să oferim sprijin atât copiilor născuți înainte de termen, cât și mamelor. Pentru ei construim un mediu cât mai sigur, în care să se simtă protejați și unde să beneficieze de cea mai bună asistență medicală,”declară Natalia Stroe, Marketing Manager, România & Moldova, Compania Coca-Cola.
Pentru a surprinde cât mai bine primele clipe din viața copiilor prematuri și importanța unei îngrijiri medicale de calitate în dezvoltarea acestora, Dorna lansează documentarul intitulat „Ilinca”.
Scurt-metrajul poartă semnătura regizorului Tudor Giurgiu și surprinde povestea reală a unei fetițe venită pe lume înainte de termen și pentru care, timp de o lună și jumătate, acasă a însemnat interiorul unui incubator. Înconjurată de iubirea părinților și a fraților săi, fetița a crescut, iar fiecare gram luat în greutate a adus-o mai aproape de casă.
“Pe cât era de mică, pe atât simțeam că era acolo. Prima dată când am văzut-o pe Ilinca, erau numai ochii de ea. Niște ochi imenși care se uitau la mine. E incredibil cum o ființă atât de mică poate să privească atât de adânc în suflet,” povestește Antonia, mama Ilincăi.
„Din păcate, țara noastră se menţine pe primul loc în Uniunea Europeană, cu o rată a mortalităţii infantile de 9 ‰. O treime din aceste decese pot fi prevenite prin programe de suport pentru mame şi copii, dotarea maternităţilor şi secţiilor de nou-născuţi cu echipamente medicale performante. De aceea campania Dorna este foarte importantă pentru noi. Mulţumim Dorna pentru implicare, avem convingerea că împreună vom salva vieţi, vom face cu adevărat diferenţa în viitorul copiilor noştri”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv al Organizaţiei Salvaţi Copiii.
Pentru o informare corectă și completă asupra nașterilor premature, dar și pentru oferirea de sprijin și sfaturi, Dorna lansează, odată cu campania caritabilă, și platforma onlinewww.grijapentrucopii.ro.
Despre Dorna și copiii născuți prematur
În România, conform datelor statistice oferite de Ministerul Sănătăţii, prin Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului (IOMC) „Alfred Rusescu”, unul din zece copii se naşte prematur, având nevoie de atenţie specială chiar din prima oră de viaţă.
Naşterea înainte de termen îi lasă bebeluşului mai puţin timp pentru dezvoltarea şi maturizarea intrauterină, printre consecinţe numărându-se greutatea scăzută la naştere şi riscul crescut de apariţie a afecţiunilor medicale, inclusiv respiratorii, digestive sau oftalmologice.
Apa reprezintă 79% din corpul unui bebeluș, ajută la digestie, la absorbția alimentelor, reglează temperatura corpului și circulația sângelui, transporta nutrienții și oxigenul către celule și elimină toxinele. Apa este al doilea element vital după oxigen, iar hidratarea corespunzătoare reprezintă o condiție de bază pentru menținerea sănătății organismului.
Dorna Izvorul Alb este recomandată atât în alimentația zilnică a femeilor însărcinate, cât și a proaspetelor mămici care alăptează, datorită conținutului scăzut de sodiu. În plus, este ideală pentru pregătirea hranei bebelușilor și hidratarea lor zilnică.
Despre Organizaţia Salvaţi Copiii
Salvaţi Copiii România este o organizaţie neguvernamentală, de utilitate publică, non-profit, care militează activ pentru drepturile şi protecţia copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului.
Programele organizaţiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atenţie deosebită către cei aflaţi în situaţii dificile – copiii din comunităţile dezavantajate, copiii victime ale violenţei, exploatării prin muncă, traficului sau neglijării, copiii refugiaţi etc. În cei 23 de ani de activitate, peste 760.000 de copii au fost implicaţi în campaniile şi programele desfăşurate de organizaţie. Salvaţi Copiii România este membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări.
Despre proiectul „Fiecare Copil Contează”
Salvaţi Copiii România a iniţiat proiectul “Fiecare Copil Contează”, parte a campaniei mondiale Every One, care urmăreşte reducerea mortalităţii infantile şi a copiilor până la cinci ani. Prin proiectul “Fiecare Copil Contează” ne propunem diminuarea cu 15% a mortalităţii infantile şi a mortalităţii copiilor sub cinci ani, în perioada 2010 – 2015.
Prin proiectul ”Fiecare Copil Contează” au fost derulate acţiuni menite să combată cauzele prevenibile ale deceselor, printr-o componentă majoră de informare şi educare, atât în rândul viitoarelor mame, cât şi la nivelul fiecărei comunităţi, şi printr-o componentă de intervenţie, care presupune asigurarea unei alimentaţii sănătoase (suplimente nutriţionale) femeilor gravide şi copiilor cu vârsta de până la 5 ani. Până în acest moment, am lucrat în 26 de comunități defavorizate, cu un număr de 3226 de beneficiari, dintre care 2279 copii cu vârste între 0-5 ani, 393 gravide și 554 mame tinere.
În comunităţile în care s-a desfăşurat programul nu s-au mai înregistrat decese în rândul copiilor cu vârsta mai mică de un an.