Prezenţa elevilor ieşeni la prima probă scrisă la simularea Evaluării Naţionale, peste media pe ţară

Prezenţa elevilor ieşeni la prima probă a examenului de simulare a Evaluării Naţionale, respectiv cea la limba şi literatura română, desfăşurată luni, 5 februarie, a fost de circa 95%, a declarat Antonina Bliorţ, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. Potrivit acesteia, în timpul examenului nu au fost înregistrate incidente deosebite. La nivel naţional, rata de participare a elevilor a fost de peste 93%, a informat Ministerul Educaţiei, care a precizat într-un comunicat că şase candidaţi au fost eliminaţi din examen, ca urmare a unor tentative de fraudă. Marţi, 6 februarie, elevii claselor a VIII-a vor susţine proba la matematică a simulării examenului de Evaluare Naţională, urmând ca rezultatele finale ale concursului să fie comunicate pe 23 februarie.

La nivelul judeţului Iaşi, peste 8.000 de elevi ai claselor a VIII-a s-au înscris la simulare, examenul fiind organizat în 164 de unități de învățământ din județ, din care 56 în mediul urban și 108 în mediul rural. Potrivit regulamentului aprobat de Ministerul Educaţiei, probele încep la ora 9.00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8.30.Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Subiectele sunt distribuite sub forma unei broșuri care se tipărește față-verso, elevii putând solicita pagini suplimentare dacă este cazul. După verificarea fiecărei lucrări, în ordinea primirii acestora, în prezența elevilor, profesorii asistenți din sală scanează lucrarea, verifică dacă numărul paginilor scanate corespunde cu numărul paginilor lucrării în format fizic şi cu numărul de pagini trecut în procesul-verbal de predare-primire al acesteia, precum și gradul de lizibilitate al lucrării scanate o încarcă și o marchează în platforma destinată evaluării digitalizate a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a.  Rezultatele obținute la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare în perspectiva examenelor din vara acestui an, acestea nefiind trecute în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați.

Simularea are ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real, dar şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale. Rezultatele obţinute la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare în perspectiva examenelor din vara acestui an.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;