Începând de astăzi, Aeroportul Iași are o nouă identitate vizuală și un nou logo. Noua identitate a aeroportului a fost atent construită, urmând un proces creativ și consultativ complex și are în centru două componente nucleu: semnătura grafică și noua poziționare de brand inspirăm mișcarea. Semnătura grafică este compusă dintr-un logotip (cuvântul AEROPORTUL) creat special pentru aeroport, plecând de la fontul corporate, și un simbol ce reprezintă o transliterare a cuvântului „IASI”, în care literele compun o mișcare ascendentă și fluidă, evocând experiența redefinită a pasagerilor. Noua semnătură grafică este o construcție unitară capabilă să susțină o multitudine de metafore, fiind extrem de versatilă grafic și tehnic.
Brandul Aeroportului Iași surprinde toate elementele pentru care Iașul este recunoscut astăzi: istorie, comunitate, cultură, tradiții, curaj. Rebrandingul a fost necesar în contextul creșterii mobilității și dezvoltării fără precedent a Aeroportului Iași, reflectă dimensiunea regională a acestuia, rolul de aeroport principal în zona de N-E, precum și anvergura pe care și-a câștigat-o în ultimii ani. Noul brand al Aeroportului Iași a fost realizat de agenția Innerpride, care activează pe piața din România de 20 de ani, aceasta fiind recunoscută și la nivel internațional.
Lansarea oficială a noului brand al Aeroportului Iași a avut loc joi, 14 martie, în cadrul unui eveniment ce s-a desfășurat în noul terminal T4, unde au fost prezenți 200 de invitați – autorități locale, reprezentanți ai mediului academic și de business precum și ai societății civile, parteneri și colaboratori. Dezvăluirea noului logo și a noului slogan a fost marcată printr-un moment artistic susținut de balerini de la Opera Română din Iași.
Evenimentul de lansare s-a încheiat într-o atmosferă festivă, prin tăierea tortului reprezentând noua identitate vizuală și un tur ghidat al invitatilor în noul terminal. „Nevoia de rebranding este absolut firească în contextul reinventării Aeroportului Iași, care se poate mândri cu un terminal modern, al doilea ca mărime din România, ținând cont în același timp de provocările industriei aviatice și de nevoia de performanță prin branding, pe o piață puternic competițională. Prin noul logo, extrem de dinamic și versatil, dorim să inspirăm mișcarea, oferind pasagerilor noștri o experință de călătorie unică. Noua identitate vizuală este modernă, vie, memorabilă, cuprinde elemente ce se integrează perfect în noul concept arhitectural al aeroportului dar și cu viziunea noastră de creștere a vizibilității brandului AEROPORTUL IAȘI la nivel național și internațional. Povestea prin care a fost creionată noua identitate a Aeroportului este rodul creativității echipei de la Innerpride, ce s-a remarcat prin originalitate, flexibilitate, atenție la detalii și inteligență în a îmbina perfect experiența proprie cu nevoile și așteptările noastre. La Innerpride am descoperit oameni care au înțeles importanța acestui proiect și ne-au oferit încrederea de care aveam nevoie, reușind să pună în valoare noul aeroport al Iașului prin talentul și dedicarea lor. Consider că a fost o responsabilitate pe care au îndeplinit-o cu profesionalism, iar pe această cale țin să îi felicit și să le mulțumesc, colaborarea noastră s-a dovedit a fi un câștig pentru ambele părți. Pot spune cu convingere că noua identitate vizuală a Aeroportului Iași definește misiunea noastră pentru prezent și pentru viitor, o continuă călătorie plină de provocări pentru noi toți”, a declarat, în deschiderea evenimentului, Romeo Vatră, Directorul General al Aeroportului Iași.
„Fiecare proiect de branding este unic, fiecare vine cu provocările lui emoționale și creative. AEROPORTUL IAȘI a însemnat, pe lângă un proces complex, și o puternică miză personală, fiind și eu parte a comunității pe care acest brand o va reprezenta. Ceea ce ne-am dorit, încă de la început, a fost să definim ceva unic, ceva care să reprezinte AEROPORTUL fără echivoc și nu o metaforă generică, oricât de corectă ar fi fost ea strategic și vizual. Noua semnătură grafică s-a născut la intersecția dintre aceste două deziderate, al unicității și al emoției. Ea preia metafore puternice precum: etalonul, emoția zborului, cultura și le transpune într-o formă grafică distilată a cărei valoare este data de simplitatea ei, la fel ca marilor identități vizuale la nivel mondial. Pentru noi, colaborarea cu AEROPORTUL IAȘI a fost o experiență care ne-a arătat că avem în cadrul comunității oameni care au viziune și înțeleg că valoare nu poate fi clădită peste noapte. Procesul a fost unul care ne-a solicitat, dar am simțit mereu și noi, și cei de la AEROPORT, că suntem în direcția bună și că rezultatul nu doar că merită, ci el trebuie să reprezinte cu mândrie comunitatea noastră. Procesul nu s-a încheiat. Construcția brandului abia acum începe și suntem nerăbdători să vedem cum v-a prinde viața creația noastră și cum va fi ea îmbrățișată de comunitate”, a afirmat, la rândul său, George Nisioiu, CEO Innerpride.
„Aeroportul Iași a devenit un epicentru al mișcării. Mișcarea înseamnă cunoaștere, mișcarea înseamnă inovație, mișcarea înseamnă evoluție. Această mișcare continuă păstrează Iașul viu, dinamic, actual, îl potențează și-l ajută să crească în mod constant. Și nu vorbim doar despre Iași, pentru că așa cum spuneam, Aeroportul nostru este un important centru regional, prin care conectăm și celelalte județe din regiune, Suceava, Botoșani, Bacău, Neamț, Vaslui, alături de Republica Moldova, de restul Europei. Trebuie să păstrăm Iașul într-o continuă mișcare pentru a dezvolta în continuare județul și, odată cu județul Iași, întreaga regiune de N-E și astfel să fim puternici în România și în Europa. Vreau să-i felicit și să le mulțumesc directorului Romeo Vatră, lui George Nisioiu și echipelor de la Aeroportul Iași și Innerpride pentru modul foarte bun în care au colaborat și, evident, pentru rezultat. Astăzi, Aeroportul Iași, de la infrastructură, la servicii și, de acum și la identitate, este mult mai prietenos, inovator, este, practic, cu totul un nou aeroport”, a spus, în cuvântul său, Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași.
Dragoș ANASTASIU, Președintele Eurolines România Group, a spus: „Acțiunile de branding au un impact profund asupra ecosistemelor de afaceri și de turism. Prin promovarea unei identități puternice și a unor valori autentice, nu numai că atrag clienți și potențiali parteneri, dar ele contribuie la consolidarea reputației de brand și la creșterea loialității clienților. Un brand bine definit, implementat corect și coerent poate transforma o destinație sau o companie într-un magnet pentru turiști și investitori, având un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și a competitivității pe piață”.