Ritm intens de lucru pe șantierul Autostrăzii Moldovei

Președintele Consiliului Județean (CJ) Iași, Costel Alexe, a efectuat o nouă vizită pe șantierul de lucru al segmentului de drum Mircești-Pașcani care face parte din Lotul 3 al Autostrăzii A8 (Autostrada Moldovei) care străbate județul Iași, fiind impresionat de activitatea intensă desfășurată la acest obiectiv. Lucrările sunt executate de grupul de firme UMB, care a câștigat licitația organizată de Ministerul Transporturilor şi care va realiza şi nodul rutier care urmează să facă legătura între cele două autostrăzi care vor străbate Moldova, A7 (Autostrada Moldovei) și respectiv A8 (Autostrada Unirii).

„Sectorul Mircești – Pașcani din Autostrada A7 are o lungime totală de 29 de kilometri și trece prin cinci unităţi administrativ-teritoriale din județul Iași, respectiv Mircești, Hălăucești, Mogosești–Siret, Stolniceni–Prăjescu și Pașcani. În prezent, pe tronsonul Mirceşti – Paşcani, care face parte din Lotul 3 al Autostrăzii A7, sunt mobilizaţi la lucru peste 300 de muncitori și o sută de utilaje”, a declarat președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, la finalul vizitei pe șantier. Este pentru a doua oară în decurs de numai o lună când şeful administraţiei judeţene vizitează şantierul Autostrăzii A7, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură mare din regiunea Moldovei. Termenul de finalizare a lucrărilor pe tronsonul Mircești-Pașcani este de 30 de luni, ceea ce înseamnă că ieșenii vor putea circula pe Autostrada A7 cel mai devreme la finalul anului 2026. Valoarea totală pentru construcția primilor kilometri de autostradă din județul Iași se ridică al 1,8 miliarde de lei, fond urile fiind asigurate din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

În paralel cu lucrările de pe segmentul Mircești-Pașcani se lucrează și la realizarea nodului rutier de tip turbion situat la sud de Pașcani, care va face legătura între Autostrada A7 (Autostrada Moldovei) și Autostrada A8 (Autostrada Unirii). Potrivit proiectului tehnic, nodul rutier, care va acoperi o suprafață de peste 220 de hectare, va fi de tip turbion și va include 8 bretele, 12 pasaje supraterane și 5 podețe de mici dimensiuni. Bretelele de legătură vor avea o rază cuprinsă între 400 și 600 de metri, pe care se va putea circula cu viteza maximă de 80 km/h. Semnarea contractelor pentru execuţia celor trei loturi ale tronsonului Bacău – Pașcani – Siret al Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei) a avut loc anul trecut, la sediul Ministerului Transporturilor şi al Infrastructurii, în prezenţa ministrului Sorin Grindeanu, reprezentanţilor firmei UMB, câştigătoarea licitaţiei, şi a autorităţilor locale prin care urmează să treacă autostrada. Tronsonul Bacău–Pașcani are o lungime estimată de 77,39 kilometri, fiind împărțit în trei loturi, după cum urmează: lotul 1: Săuceşti (Bacău) – Trifeşti Târg (30,30 km), lotul 2: Trifeşti – Gherăieşti (18,99 km) şi lotul 3: Mirceşti – Paşcani (28,09 km). Valoarea contractelor pentru cele trei loturi ale tronsonului Bacău – Paşcani se ridică la suma de 4,6 miliarde de lei. În ceea ce privește tronsonul Pașcani – Suceava, acesta va avea, în total, 5 noduri rutiere, la Heci, Dolhasca, Roșcani, Dumbrăveni și la intersecția drumului dintre Aeroportul internaţional Salcea-Suceava și DN 29, și va fi împărțit în două loturi, în timp ce tronsonul Suceava – Siret, ultimul din Autostrada A7, va fi împărțit în trei loturi. În total, Autostrada A7 (Autostrada Moldovei) va avea 72 poduri și pasaje, două centre de coordonare și întreținere, două spații de servicii și două parcări de scurtă durată.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;