Președintele Consiliului Județean (CJ), Costel Alexe, a avut o întâlnire de lucru cu secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, pe tema proiectelor de infrastructură din județul Iași. În cadrul discuțiilor au fost stabilit pașii necesari pentru ca proiectele Variantei Ocolitoare Podu Iloaiei și Variantei de Ocolire Iași Sud (Uricani – str. Cicoarei – str. Arh. Berindei – intersecție Șoseaua Nicolina) să fie preluate de către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Iaşi Infrastructură”.
“I-am transmis încă o dată domnului ministru rugămintea ca Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri, să finalizeze documentația pentru ceea ce înseamnă astăzi Centura de la Capăt Dacia până la Rond Uricani și, de asemenea, pentru proiectul pe care îl așteptăm de foarte mult timp, respectiv cel al Centurii orașului Podu Iloaiei, care va fluidiza traficul de la Iași spre Pașcani. Avem asigurări că Ministerul Transporturilor va da un imbold celor de la DRDP Iași, proiectanților și tuturor celor implicați, astfel încât să avem cât mai repede Studiile de Fezabilitate, iar proiectele să fie preluate prin protocol între Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Iași, astfel încât proiectarea și execuția lucrărilor să o facem noi’’, a declarat președintele CJ, Costel Alexe.
La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunţat că i-a convocat la sediul ministerului pe reprezentanții DRDP Iași și pe cei ai firmei care realizează Studiul de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Podu Iloaiei pentru găsirea unei soluţii la această problemă.
„În prezent mai sunt necesare trei avize, respectiv de la CFR, Apele Române și Mediu. În cel mult două luni, dacă punem presiune maximă pe proiectant, vom putea avea finalizat Studiul de Fezabilitate. În paralel vor fi realizate documentele necesare pentru preluarea acestui proiect prin protocol de ADI Iași Infrastructură’’, a precizat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Prin intermediul ADI „Iaşi Infrastructură”, Consiliul Județean și-a propus să preia și realizarea Variantei Ocolitoare Hârlău, a Variantei de Ocolire Iași Est (Vaslui – Iași – A8 Aeroportul Iași – Spitalul Regional de Urgenţă – DN 24) și a drumului de legătură la rețeaua primară A8 Lețcani Vest – Uricani.
„Varianta ocolitoare a orașului Podu Iloaiei este cea mai bună soluție pentru decongestionarea traficului din zonă și ea trebuie să meargă în paralel cu proiectul autostrăzii A8, pentru că aceste două proiecte nu se exclud unul pe celălalt. Comunitatea din Podu Iloaiei are nevoie stringentă de șosea de centură pentru fluidizarea traficului care sufocă acum orașul, iar noi vrem să ne asigurăm că această șosea va deveni realitate. De aceea, considerăm că este nevoie ca acest proiect să fie tratat cu prioritate, ca să poată înainta rapid. Nu ne mai putem permite să pierdem nicio zi în realizarea unui obiectiv care ar fi trebuit implementat încă de acum şapte-opt ani, dar care a fost tărăgănat până acum”, a subliniat președintele CJ Iași, Costel Alexe, care a mai precizat că, potrivit proiectului tehnic, viitoarea șosea ocolitoare a orașului Podu Iloaiei ar urma să aibă o lungime de aproximativ patru kilometri.
În ceea ce privește proiectul Variantei de Ocolire Iași Sud, investiția face parte din centura ușoară a municipiului Iași, traseul având o lungime de 8,175 km și o valoare estimată de 120.934 mii lei (28.937 mii euro) cu TVA inclus. „Construcţia şoselei ocolitoare a municipiului Iaşi (etapa I – varianta sud) este inclusă în proiectul de realizare a autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, fondurile pentru începerea investiţiei urmând să fie identificate ulterior”, au precizat reprezentanții Ministerului Transporturilor.
Potrivit proiectului, Varianta de Ocolire Iaşi Sud ar urma să fluidizeze traficul greu din oraș dinspre nord către partea de sud și de est a județului, în special în ceea ce priveşte traficul de mărfuri către şi dinspre Vama Albița. Punerea în practică a acestei importante investiţii trenează însă
de mai bine de opt ani din cauza controverselor legate de cine sunt proprietarii arterelor de circulaţie care urmează să lege nordul de sudul oraşului, în speţă Primăria Municipiului Iaşi, Ministerului Transporturilor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.