Studiul de fezabilitate pentru tronsonul Ungheni – Iași – Lețcani – Moțca, depus la MinisterulTransporturilor

Studiul de Fezabilitate (SF) pentru realizarea lucrărilor pe segmentul Ungheni – Iași – Lețcani – Moțca, cel mai întârziat tronson al Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii), urmează să fie depus în cursul zilei de astăzi la Ministerul Transporturilor, urmând ca după emiterea Avizului de Mediu să aibă loc dezbaterea publică pe marginea documentului (cel mai probabil în luna iulie, potrivit calendarului convenit de autorități), aprobarea indicatorilor tehnico-economici (până la sfârșitul acestui an) și, în final, scoaterea la licitație a proiectării și execuției lucrărilor. În lungime totală de 93,27 kilometri, lucrările pe segmentul Ungheni – Lețcani – Moțca sunt estimate la circa un miliard de euro. Tronsonul are prevăzute mai multe noduri de legătură, respectiv două noduri la  Moțca-Pașcani + un nod pe A7 (Autostrada Moldovei) și câte un nod la Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Dumești – Lețcani, Rediu – Horlești, Vulturi – Sculeni și Golăiești.

În ceea ce privește tronsonul Moțca -Târgu Neamț – Târgu Mureș, lucrările sunt ceva mai avansate, în sensul că secțiunea Moțca – Leghin (Vânători Neamț), în lungime de 29,91 kilometri, se află în faza de Proiectare + Execuție, care are ca termen de finalizare luna decembrie 2026. Cel mai dificil tronson din A8, respectiv secțiunea montană Leghin (Vânători Neamț) – Miercurea Nirajului, în lungime de 159,2 kilometri, este împărțită în mai multe loturi, după cum urmează: lotul Leghin (Vânători Neamț) – Pipirig (19,3 kilometri), aflat în prezent în faza de licitație Proiectare + Execuție, lansată în luna mai 2024, cu termen de depunere a ofertelor 25 iunie 2024, lotul Pipirig – Grintieș (34,1 kilometri), aflat în faza de pregătire a licitației de Proiectare + Execuție, lotul Grintieș – Ditrău (37,9 kilometri), aflat în faza de pregătire a licitației de Proiectare + Execuție, lotul Ditrău – Joseni (14,4 kilometri), în faza de pregătire a licitației de Proiectare + Execuție, lotul Joseni – Sărățeni (32,4 kilometri), aflat în faza de pregătire a licitației de Proiectare + Execuție și respectiv lotul Sărățeni – Miercurea Nirajului (23,4 kilometri), aflat în faza de licitație pentru Proiectare + Execuție. „Toate aceste segmente și tronsoane de drum, la care se adaugă cele dintre Miercurea Nirajului – Târgu Mureș (24,4 kilometri), Târgu Mureș – Gilău (103,5 kilometri), Gilău – Nădășelu (9,47 kilometri), Nădășelu – Mihăilești (16,8 kilometri), Mihăilești – Zimbor (13,26 kilometri), Zimbor – Poarta Sălajului (13,26 kilometri), Poarta Sălajului – Zalău (15,4 kilometri), Zalău – Nușfalău (25,84 kilometri), Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 kilometri), Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 kilometri), Chiribiș – Biharia (28,55 kilometri) și Biharia – Borș (5,35 kilometri), fac parte din coridorul rutier Vama Borș – Vama Ungheni și are o lungime totală de 572,8 kilometri. Din totalul celor 572,8 de kilometri, în acest moment avem proiecte în pregătire SF + Proiectare – 93,27 kilometri, proiecte în pregătire licitații de Proiectare + Execuție – 118,8 kilometri, proiecte în licitație Proiectare + Execuție – 68,54 kilometri, proiecte în Proiectare + Execuție – 181,48 kilometri și deschis circulației 118,32 kilometri. Cel mai întârziat tronson din tot coridorul de la Vama Borș la Vama Ungheni este Moțca – Leţcani – Iași – Ungheni, adică cei aproximativ 93,27 kilometri aflați în acest moment în faza întocmirii SF + Proiectare”, a declarat Cătălin Urtoi, membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și fost consilier personal al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;