Trei variante pentru realizarea drumului de legătură între Iaşi şi comuna Ciurea

În urma întâlnirii pe care reprezentanții Primăriei Municipiului Iași (PMI) împreună cu cei ai Primăriei comunei Ciurea şi cu proiectantul contractat (SC Simpa Consult SRL –n.r.) au avut-o în teren în vederea corelării proiectelor de modernizare a străzilor pe care le derulează cele două primării, au fost schițate trei variante de lucru pentru viitoarea legătură rutieră care urmează să fie realizată între municipiul Iaşi, mai exact strada Hlincea, şi localitatea Ciurea. În prima variantă (cea colorată în galben), drumul pornește din Şoseaua Iași – Hlincea, trece pe lângă Mănăstirea Hlincea, având o lungime totală până la limita cu Ciurea de 640 de metri.

„Pe primii 500 de metri, varianta are îmbrăcăminte asfaltică și o lățime de 5,50 metri, iar până la limita cu Ciurea, îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ, terenul pe care este amplasat drumul aflându-se în administrarea Municipiului Iași”, a precizat primarul Mihai Chirica. Potrivit specialiştilor, pentru realizarea drumului este necesară modernizarea drumului deja existent, prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete şi consolidarea versanților. În cazul celei de-a doua variante (colorată în albastru), drumul porneşte din Şoseaua Iași – Hlincea și are o lungime totală până la limita cu localitatea Ciurea de 570 de metri, terenul pe care se dorește amplasarea variantei având în prezent destinaţia de pădure administrată de Ocolul Silvic Bisericesc.

„Pentru realizarea acestei variante sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.270 de metri pătrați, scoaterea din fondul forestier a terenului, construirea unui drum nou, lucrări de consolidare și drenare a versanților”, a afirmat edilul Iaşului.

În sfârşit, cea de-a treia variantă (colorată pe hartă cu roşu) pornește din Şoseaua Iași – Hlincea, parcurge drumul aflat în proprietatea privată a SC Colect Metal SRL pe o lungime de 510 metri și 70 de metri din pădurea administrată de Ocolul Silvic Bisericesc. „Drumul are îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ, cu o parte carosabilă de 6 metri lățime. Pentru realizarea drumului sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.380 metri pătrați și lucrări de modernizare a drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete, etc.”, a subliniat şeful municipalităţii. Din analiza multicriterială a variantelor, luând în considerare mai multe criterii (tehnice – 10%, economic – 50%, mediu – 25%, socio-economic – 15%), au reieșit următoarele punctaje: Varianta 1 (galbenă) – 95,93 puncte, Varianta 2 (albastră) – 82,57 puncte, Varianta 3 (roșie) – 91,24 puncte.

„Indiferent însă de varianta finală, traseul proiectat se va corela cu drumul care urmează să fie modernizat de Primăria Ciurea, anume strada Olarilor, în lungime de 1.405 metri”, a afirmat şeful municipalităţii ieşene (de remarcat că, în acest moment, strada Olarilor, situată paralel cu calea ferată, este dn balast –n.r.). „După ce proiectul tehnic de modernizare a noului drum va fi finalizat se va trece la aprobarea de către Consiliul Local a indicatorilor tehnico-economici ai străzii, după care vom aloca fondurile necesare și vom căuta un constructor pentru această investiție”, a mai declarat primarul Mihai Chirica.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;