Nivelul scăzut de precipitații înregistrat în ultimii ani, pe fondul secetei prelungite cu care ne confruntăm, debitul de apă din puțuri, drenuri și diverse acumulări din aria de operare, înregistrează limite deosebit de scăzute. În aceste condiții, consumurile de apă cresc simțitor depășind capacitatea maximă de pompare, iar rezervoarele care în condiții normale sunt pline, se golesc cu rapiditate și astfel întreg sistemul de alimentare cu apă este afectat. Pe parcursul anului, alimentarea cu apă a localităților se realizează în parametri normali, însă în perioadele caniculare, consumul de apă crește de aproximativ trei ori. Această creștere este din cauza unui tip de consum caracteristic zonelor periurbane, și anume a folosirii improprii a apei pentru grădinărit și întreținere vegetație. Astfel, se depășește capacitatea maxim proiectată și încep să apară probleme în alimentarea cu apă a consumatorilor, în pofida campaniilor permanente pe care le desfășurăm pentru conștientizarea populației asupra faptului că apa este o resursă limitată.
În aceste condiții, până la dispariția consumurilor improprii, ApaVital este nevoită să furnizeze apă după un program prestabilit, doar în anumite intervale orare și în anumite localități unde apa este folosită în alte scopuri. Dacă până la data anunțată în prezentul comunicat situația se normalizează, prin înregistrarea unor volume importante de precipitații și implicit reducerea tipului de consum impropriu, atunci ApaVital va putea asigura furnizarea apei în regim normal.
„Astfel, până pe 31 iulie 2024 (inclusiv), pentru refacerea rezervelor de apă potabilă, ApaVital SA se află în neplăcuta situație de a furniza apă potabilă după program, zilnic, în intervalul orar estimat 05.00 – 20.00, către utilizatorii din localitățile, Frăsuleni, Icușeni, Luceni, Sculeni, Stânca, Victoria, Șendreni din comuna Victoria și Cotu Morii din comuna Popricani. Până pe 31 iulie 2024 (inclusiv), pentru refacerea rezervelor de apă potabilă, ApaVital SA se află în neplăcuta situație de a furniza apă potabilă după program, zilnic, în intervalul orar estimate 06.00 – 22.00, către utilizatorii din localitățile Hlincea și Vișan. În localitățile în care sunt programe de furnizare, alimentarea cu apă se efectuează la ora menționată în prezentul comunicat, dar există posibilitatea ca unii utilizatori care sunt branșați în punctele cele mai dezavantajoase (capăt de rețea, imobile supraetajate, branșamente subdimensionate, cote mai înalte), să nu poată beneficia de apă potabilă la ora anunțată, alimentarea efectivă în aceste cazuri urmând să se realizeze doar după amorsarea completă a sistemului”, precizează reprezentanții ApaVital SA într-un comunicat.
Potrivit documentului, la reluarea furnizării, există posibilitatea ca apa să înregistreze valori mai mari ale parametrului turbiditate, situație în care robinetul trebuie lăsat deschis timp de câteva minute, pentru ca apa să revină la caracteristicile normale de potabilitate. Dacă situația persistă, consumatorii sunt rugați să sune la ApaVital SA , urmând ca o echipă de lucru specializată să se deplaseze în zonă pentru soluționarea problemei. În vederea evitării eventualelor efecte negative cauzate de lipsa apei, ApaVital SA recomandă utilizatorilor afectați să-şi creeze rezerve de apă potabilă pentru perioada de întrerupere. Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la numărul de telefon 0232.969