Primăria va înființa un Centru de consultanță pentru asociațiile de proprietari

Administratorii asociațiilor de proprietari din municipiu vor primi gratuit consultanţă juridică și financiară, precum și suport tehnic pentru administrarea unităților pe care le deservesc. În acest scop, Primăria va înființa un centru special destinat consultanţei asociaţiilor de proprietari. Acesta ar urma să fie înfiinţat în spaţiul unui punct termic dezafectat, din cartierul Cantemir. Amenajarea spaţiului va fi făcută de municipalitate.  În cadrul centrului, locatarii şi administratorii se vor putea informa în legătură cu legislaţia în domeniu şi procedurile corecte de repartizare a cheltuielilor în cadrul condominiului. Acţiunile ce urmează să fie implementate au reieşit în urma discuţiilor care au avut loc în cursul acestei săptămâni, în cadrul ședinței Comitetului Operaţional, organism care reuneşte reprezentanţii Primăriei, ANRSC, administratorilor de asociaţii şi a firmelor de repartitoare din municipiu. ”Există numeroase probleme şi încercăm să responsabilizăm administratorii, pentru a se implica mai mult în viaţa condominiului, să nu se limiteze doar la defalcarea cheltuielilor. Am propus demararea de verificări ale instalaţiilor interioare ale blocurilor, înştiinţarea proprietarilor cu centrale de apartament că trebuie periodic să le facă revizia tehnică. În plus se constată la nivelul asociaţiilor de proprietari lipsa planurilor de măsuri în cazul situaţiilor de urgenţă. Nu există planuri de evacuare şi nici dotările necesare pentru stingerea incendiilor”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Reamintim că, potrivit legii, pentru a putea ocupa funcția de administrator al unei asociații de proprietari, persoana în cauză trebuie să fie atestată de către Primărie. Tot prin lege, atestarea persoanelor fizice care doresc să ocupe funcţia de ”administrator de imobile” se face de către primar, conform prevederilor art. 54 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi ale art. 58 din HG nr. 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.230/2007.  Astfel, persoanele care ocupă sau nu această funcţie (şi care au absolvit cursurile de pregătire în acest domeniu), dar nu sunt atestate, pot o cerere în acest sens, împreună cu documentele solicitate în vederea atestării, dosarul urmând să fie verificat de către comisia de atestare constituită la nivelul Primăriei.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;