Inaugurate oficial la data de 26 aprilie 2025 și având un termen de execuție de 18 luni, lucrările pe șantierul podului de la Ungheni avansează, constructorul fiind mobilizat deja pe ambele maluri ale râului Prut.
Astfel, pe malul românesc are loc recepția carcaselor de armătură pentru piloți și forarea și betonarea piloților forați pentru culeea C1.
Pe malul moldovenesc, sunt în desfășurare lucrări de forarea și betonarea piloților forați pentru culeea C2, lucrări la platforma forezei pentru pila P2 și construcția unui dig artificial în albia râului Prut
Pentru aceste operațiuni complexe, pe șantier sunt mobilizate aproximativ 20 de utilaje: excavatoare, buldozere, autogredere, cilindri compactori, macarale, foreze și autobasculante.
Noul pod va fi un punct de legătură strategic între viitoarea Autostradă A8 (Tg. Neamț – Lețcani – Ungheni) și rețeaua rutieră din Republica Moldova, contribuind decisiv la conectivitatea regională și la dezvoltarea economică transfrontalieră.
Proiectul reprezintă un pas important în direcția întăririi legăturilor dintre România și Republica Moldova, atât în plan simbolic, cât și prin creșterea mobilității și a infrastructurii moderne.
Se lucrează pe ambele maluri ale Prutului pe șantierul podului de la Ungheni
Filed in: Administrație, Informațía zilei