5:32 pm - Wednesday November 25, 0212

Responsabilitatea socială a învățământului medical românesc, dezbătută la UMF Iași

La Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) ”Grigore T. Popa” din Iași au debutat vineri, 15 noiembrie, lucrările celei de-a IV-a Conferințe Naționale a Asociației Decanilor Facultăților de Medicină din România (ADFMR). Tema ediției din acest an a manifestării, la care participă toți decanii şi prodecanii facultăţilor de medicină din țară, o reprezintă ”Responsabilitatea socială a învățământului medical românesc”. Potrivit rectorului UMF Iași, prof. univ. dr. Vasile Astărăstoae, conferința care se desfășoară în perioada 15-17 noiembrie, la Iași, se constituie într-o primă dezbatere instituțională la nivelul facultăților de profil din România, având ca temă responsabilitatea socială pe care aceste instituții de învățământ superior o au asupra comunităților. ”Responsabilitatea socială este un concept care a apărut, pentru prima dată, în Asia, după care a fost preluat și în Europa. Ea se referă la obligația pe care o instituție, în cazul de față facultatea de de medicină, o are atât față de cei din interior, cît și față de cei din exterior, respectiv față de comunitate, obligație care, în final, trebuie să se materializeze în acțiuni proactive, de prevenire, în cazul nostru, a apariției bolii. Dacă ne referim strict la domeniul medical, această responsabilitate socială are un dublu aspect: unul care se referă la aspectul interior, de tip educativ, și un altul, care face referire la aspectul exterior, respectiv la implicarea în politicile de sănătate, în politicile sociale și în viața comunității, în general”, a declarat rectorul UMF Iași, prof. univ. dr. Vasile Astărăstoae, în deschiderea lucrărilor conferinței. La rândul său, prof. dr. Doina Azoicăi, decanul Facultății de Medicină Generală din cadrul UMF Iași,  a subliniat rolul social pe care facultăţile de medicină îl au în rândul comunităților. ”Responsabiltiatea socială a facultăților de medicină constă, printre altele, în restructurarea unei curricule care să se adapteze nevoilor societății. În curriculum nostru trebuie să dezvoltăm aspectul creșterii interesului pentru etică în activitatea socială și a abilităților de comunicare a viitorului medic în comunitatea pe care acesta o deservește. Un alrt aspect, la fel de important, îl reprezintă promovarea medicinei preventive, care să conducă, în final, la scăderea morbidității populației. Nu în ultimul rând, conceptul de responsabilitate socială a facultăților de medicină presupune implicarea studenților în acțiuni de voluntariat și campanii de prevenire a îmbolnăvirilro în rândul populației”, a precizat prof. dr. Doina Azoicăi. La întâlnirea de la Iași, reprezentantul Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN), consilierul pentru Afaceri Europene, Oana Salomia, va susţine un raport privind  impactului pe care revizuirea Directivei 2005/36/CE o va avea asupra formării şi exercitării profesiunilor de medic, asistent medical generalist şi moaşă.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;