Deputatul PSD Sorin Iacoban consideră că abandonarea de către actuala putere a proiectului de realizare a autostrăzii Iași – Târgu Mureș ar reprezenta o greșeală pe care statul nu și-o poate permite, în condițiile în care o astfel de arteră rapidă de circulație are o important strategică în ceea ce privește dezvoltare economică a regiunii Moldovei și, implicit, a României. În plus, susține parlamentarul social democrat, în urma negocierilor purtate cu reprezentanţii Comisiei Europene, autostrada Iași – Târgu Mureş a fost prinsa în Reţeaua Europeană Centrala de Transport TEN-T, care va asigura şi legătura între autostrada Transilvania şi Coridorul IX Pan European. ”Această autostradă reprezintă o necesitate a cetăţenilor din zona Moldovei, mai cu seamă a populaţiei din judeţele care vor fi străbătute de calea rutieră şi prezintă o importanţă strategică deosebită pentru că iniţiază un coridor de dezvoltare pentru zona nordică ca principală axă rutieră care leagă zona Moldovei de restul ţării. De asemenea, menţionăm faptul că, această autostradă ar trebui finalizată în localitatea Ungheni, asigurându-se prin aceasta şi tranzitul dinspre Republica Moldova spre ţările din Europa Centrală şi de Vest”, a precizat Sorin Iacoban, într-o declarație politică citită de la tribuna Camerei Deputaților. Potrivit acestuia, investiţia este necesară şi oportună deoarece ”are capacitatea funcţională de a prelua fluxurile sporite de trafic generate de dezvoltarea socio – economic”. De asemenea, consideră deputatul ieșean, potenţialul turistic al zonelor traversate obligă la o infrastructură rutieră adecvată. Iacoban afirmă că ceea ce a obţinut România, cu greu, în urma negocierilor cu Comisia Europeană, a fost blocat prin invocarea unor situaţii de costuri exagerate, cu privire la realizarea unui kilometru din autostrada menţionată, aşa cum a înţeles fostul guvern P.D.L. să procedeze, apelând la încărcarea artificială a situaţiei de costuri, tocmai pentru a găsi motivul renunţării la acest proiect. ”Având în vedere cele precizate, îşi poate oare permite România să trateze cu ignoranţă această investiţie absolut necesară pentru Romania, mai cu seamă că prognoza de trafic realizată pentru perioada 2015-2045 este una pozitivă în ceea ce priveşte amortizarea costurilor acestei investiţii ?”, s-a întrebat, retoric, parlamentarul PSD. ”Știm că României, pentru perioada 2014-2020, îi sunt rezervate fonduri doar trei miliarde de euro în ceea ce priveşte infrastructura rutieră şi că bugetul naţional nu ar putea acoperi diferenţa însă, având la dispoziţie un studiu de fezabilitate corect realizat, pe baza căruia s-ar obţine o situaţie de costuri reală, ar fi posibilă găsirea unor soluţii coerente de finanţare pe tronsoane diferite, prin intermediul unor parteneriate public – private, avându-se in vedere faptul că se discută schimbarea legii parteneriatului public – privat tocmai pentru a înlesni obţinerea de susţineri financiare de acest gen. Pe această cale susţinem imperativ revizuirea studiului de fezabilitate şi realizarea proiectului tehnic, astfel încât să fim puşi în postura de a analiza o situaţie de costuri reală, nu una încărcată artificial aşa cum au procedat cei din guvernarea anterioară portocalie”, a declarat Sorin Iacoban, care a anunțat că toţi parlamentarii USL de Iaşi, precum şi ceilalți parlamentari din zona Moldovei, vor propune un amendament la Legea Bugetului, care să permită actualizarea studiului de fezabilitate şi realizarea proiectului tehnic pentru autostrada Iași – Târgu Mureş ca fiind o necesitate primordială pentru statul român. ”În cazul în care Guvernul nu va manifesta flexibilitate faţă de amendamentul propus, ne rezervăm dreptul de a nu vota Legea Bugetului”, a spus, în încheiere, deputatul social democrat ieșean.