Aproape 1.200 de apartamente din Iași nu beneficiază în acest moment de apă caldă și căldură

Aproape 1.200 de apartamente din municipiul Iași nu beneficiază în prezent de apă caldă și căldură, din cauza datoriilor și a faptului că reprezentanții asociațiilor de proprietari au refuzat semnarea protocoalelor de eșalonare a plății debitelor curente la întreținere. Potrivit reprezentanților Dalkia Termo Iași, în acest moment nu se furnizează agent termic la 153 de scări de bloc din municipiu, respectiv la un număr de 1.189 de apartamente (față de circa 7.000 de apartamente care se aflau în această situație la sfârșitul lunii octombrie, însă ai căror reprezentanți legali – președinții de asociații de proprietari – au semnat, între timp, acordurile de eșalonare a datoriilor). Până acum, mai precizează reprezentanții Dalkia Termo Iași, au fost semnate 64 de eșalonări la plata datoriei încheiate cu asociațiile de proprietari, totalizând 3.600 de apartamente, la care se adaugă 70 de protocoale de eșalonare, încheiate cu consumatorii finali cu care societatea are încheiate convenții individuale de plata, protocoalele acoperind suma de 3,5 milioane de lei. De menționat este faptul că furnizarea căldurii se face în maxim două, trei ore de la semnarea eșalonării. În altă ordine de idei, în ultima perioadă s-au înregistrat circa 80 de cazuri de clienți care au sunat la Centrul de Apel al Dalkia Termo Iași pentru a afla de ce nu au căldură, deși erau la zi cu plata întreținerii, răspunsul primit de aceștia fiind acela că asociația de proprietari respectivă avea datorii foarte mari la plata agentului termic. ”La două, trei zile distanță, la presiunea locatarilor cărora Dalkia le comunicase valoarea la zi a datoriilor, aceste asociații au făcut plăți « ciudate » de sume foarte mari, într-un timp foarte scurt; marea majoritate a acestor cazuri sunt blocuri administrate de firme de administrare a imobilelor (un exemplu: pentru un bloc de zece etaje s-a plătit suma de 90.000 lei în patru zile). Lista a fost comunicată municipalității. În paralel, după fiecare telefon dat de un client la Call Center, în urma căruia echipa noastră a realizat faptul că locatarii nu sunt la curent cu datoriile asociației, agenții comerciali au lipit afișe la scara blocului și au informat locatarii prin adrese la fiecare cutie poștală. Rugămintea noastră este ca toți ieșenii care nu au căldură să sune la Centrul de Apel non-stop gratuit 0 800 800 123 și să întrebe de ce nu li se furnizează agent termic și să solicite asociației (președintelui și administratorului) să își respecte obligațiile față de locatari și să încheie acord de eșalonare a plății datoriei. O altă rugăminte pe care o avem către locatari este aceea că măcar unul dintre ei, o dată pe lună, sau o data la două luni, să meargă la toți furnizorii de utilități și să ceară fișa de client cu facturile emise și sumele achitate de asociație pentru serviciul respectiv”, a declarat Ana-Maria Icătoiu, Director Comercial, Membru în Directoratul Dalkia Termo Iași S.A. Pentru termoficare, consumatorii trebuie să sune la Call Center, să-și lase datele de contact (nume, adresa completă, număr de telefon, adresa de email), urmând ca ulterior, un agent comercial să le comunice situația actualizată a plăților, în aceeași zi (telefonic, prin email – la iasi@dalkia.ro, sau la Biroul Relații Clienți, de pe Calea Chișinăului nr. 25).

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;