900 de apartamente din Iași nu beneficiază de încălzire, din cauza datoriilor

Dalkia Termo Iași a emis joi, 12 octombrie, facturile aferente consumului de agent termic pentru luna noiembrie 2013 către clienții care au semnat convenții individuale de plată. După cum au precizat reprezentanții societății, din calculele efectuate (media aritmetică a gigacaloriilor facturate, în funcție de suprafața apartamentului), pentru luna noiembrie a rezultat un consum mediu de 0,15 Gcal pentru un apartament cu suprafața mai mică de 30 mp (adică circa 40 lei), 0,24 Gcal pentru un apartament cu suprafața cuprinsă între 31 și 50 mp (adică circa 64 lei), respectiv de 0,28 Gcal pentru un apartament cu suprafața mai mare de 51 mp (adica circa 75 lei). Comparativ, în luna noiembrie 2012 s-a înregistrat un consum mediu de 0,19 Gcal pentru un apartament cu suprafața mai mică de 30 mp (adică circa 50 lei), 0,3 Gcal pentru un apartament cu suprafața cuprinsă între 31 și 50 mp (adică circa 80 lei), respectiv 0,33 Gcal pentru un apartament cu suprafața mai mare de 51 mp (adică circa 87 lei). Dalkia Termo Iași a identificat 216 cazuri de consumuri individuale ce au depășit 0,7 gigacalorii/apartament (consum considerat de ca maxim posibil în luna noiembrie 2013), din care 96 s-au explicat prin faptul că asociația de proprietari a solicitat să nu se facă repartizarea costurilor cu caldura în luna octombrie, consumul pe luna noiembrie incluzându-l, în acest fel, și pe cel din luna anterioară. Pentru celelalte 120 de cazuri, analizele sunt în curs, alături de reprezentanții firmelor de repartitoare de costuri și ade dministrare a imobilelor, conform principiului de lucru agreat alături de Primăria municipiului Iași și ANRSC, în cadrul Comitetului Operațional privind Serviciul Public de Termoficare, din ședința din 6 noiembrie 2013, informează reprezentanții Dalkia Termo Iași. În altă ordine de idei, în acest moment mai sunt 900 apartamente fără încălzire (145 scări de bloc) din cauza datoriilor și a faptului că asociațiile respective de proprietari refuză, în continuare, încheierea protocoalelor de eșalonare a plății debitelor. Reprezentanții Dalkia Termo Iași au și o serie de sfaturi pentru consumatorii (persoane fizice), racordați la sistemul centralizat de termoficare, dar care în prezent nu beneficiază de căldură în apartamante. Astfel, aceștia trebuie să sune la 0 800 800 123 (Centrul de Apel non-stop cu numpr gratuit) sau să scrie pe adresa iasi@dalkia.ro, să-și lase datele de contact (nume, adresă completă – stradă, număr, bloc, scară, apartament, interfon – daca este cazul, numărul de telefon), sau să vină personal la Biroul Relații Clienți,  de la sediul Dalkia Termo Iași, din Calea Chișinăului nr. 25 și să comunice dacă nu au avut căldură de la începutul sezonului, sau au avut și aceasta li s-a întrerupt la un moment dat, după ce li se furnizase deja:”În maximum câteva ore, un reprezentant al echipei comerciale a Dalkia îi va contacta, pentru a le comunica de ce nu au căldură (sau ce demersuri se vor face în cazurile unde blocul figurează ca fiind deschis la încălzire la noi, dar căldura a fost oprită abuziv de unul din locatari). În paralel, în cazurile unde nu se furnizează căldură din cauza datoriilor și a lipsei protocolului de eșalonare a debitelor, echipa comercială va lipi afișe la intrarea în bloc și va transmite informări la cutiile poștale ale locatarilor, prin care îi va informa despre motivul pentru care nu beneficiază încă de încălzire și ce trebuie să facă președintele asociației în acest sens, în calitate de reprezentant legal al asociației și, deci, al tuturor locatarilor”, a precizat Ana-Maria Icătoiu, Director Comercial, Membru în Directoratul Dalkia Termo Iași S.A., care a adăugat că furnizarea căldurii va fi pornită în aceste cazuri în maximum patru, cinci ore de la semnarea protocolului de eșalonare a datoriilor.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;