Luna decembrie a venit cu o serie de consultări publice referitoare la conţinutul şi structura viitoarei platforme IT a Primăriei Iaşi. Consultările au vizat diverse categorii de parteneri şi beneficiari potenţiali: de la studenţi, profesori şi specialişti IT, la responsabili şi reprezentanţi ai serviciilor publice locale. Beneficiarii şi-au arătat interesul să participe la deciziile publice. Aceştia s-au arătat interesaţi de interacţiunea on-line cu funcţionarii din administraţia locală pentru a rezolva problemele fără a se mai deplasa la sediul instituţiilor, de introducerea unui calendar de evenimente ce au loc în timp real în oraş, alerte pentru evenimente, bază de date cu diverse tipuri de formulare şi cereri în format electronic, emiterea on-line a adeverinţelor, autorizaţiilor, documentelor de stare civilă, plata impozitelor on-line şi vizualizarea sumelor de plată on-line, de posibilitatea vizualizării şedinţelor on-line. În urma discuţiilor purtate s-a ajuns la concluzia că este necesară crearea unei platforme care să ofere toate informaţiile utile aferente diferitelor servicii publice care în prezent sunt dispersate pe mai multe surse de informare online. Informaţiile cele mai solicitate au vizat transportul public, traficul în oraş, serviciile din sistemul sanitar (spitale de urgenţă disponibile, farmacii de gardă, servicii ale Direcţiei de Sănătate), audienţe, evenimente culturale, dar şi documente de stare civilă, urbanism, înmatriculări auto. Pentru toţi cei interesaţi să participe cu idei şi propuneri la configurarea viitoarei platforme, un chestionar de feedback va fi disponibil în paginile Curierului de Iaşi începând cu luna ianuarie. Platforma va fi realizată în cadrul proiectului ”E-coop: Digital cooperatives”, finanţat prin programul INTERREG IVC şi va fi finalizată şi testată în prima jumătate a anului viitor.