Întruniți vineri, 10 ianuarie, în prima ședință extraordinară din acest an, consilierii județeni ieșeni au amânat proiectul de aprobare a Master planul-ului privind reabilitarea și modernizarea drumurilor județene și comunale pentru perioada 2014-2020, document inclus în Strategia de Dezvoltare Economică și Socială a Județului Iași pentru perioada 2014-2020. ”Proiectul a fost amânat, întrucât nu toți consilerii și poate și primarii au avut timpul necesar pentru a studia documentul. Oricum, noi am strâns troate propunerile care au fost înaintate de către primăriile din teritoriu, în vederea modificării și îmbunătățirii traseelor. Important este ca fiecare localitate, fiecare comună, să aibă asfalt până la intrarea în municipiul Iași. După ce rezolvăm această cerință, începem să ne uităm unde trebuie să afaltăm drumuri comunale, deși ele nu sunt județene, sau drumuri sătești, sau alte porțiuni de drum, care nu sunt atât de importante petnru traficul rutier din județ”, a declarat, la sfârșitul ședinței, Cristian Adomniței, președintele CJ Iași. Master plan-ul privind reabilitarea și modernizarea drumurilor județene și comunale pentru perioada 2014-2020 include arterele rutiere care constituie priorităţile pentru județul Iași şi care ar trebui să fie reabilitate în exerciţiul financiar al Uniunii Europene 2014-2020. Județul Iași are 1.035 kilometri de drumuri judeţene, din care în prezent sunt asfaltați doar 517 kilometri, dar în diferite stadii de calitate a asfaltului; 386 de kilometri sunt drumuri de piatră, iar restul drumuri de pământ. ”Cu un cost total de aproximativ 200 milioane de euro, ne propunem să reabilităm complet toate arterele care sunt vitale pentru judeţul nostru, atât judeţene, cât şi comunale. La final vom fi reparat peste 500 kilometri de drum judeţean, adică mai bine de jumătate din lungimea totală a drumurilor judeţene, aproape 80 de kilometri de drum comunal şi șase poduri de pe firul acestora”, a precizat președintele CJ Iași. ”În totalul de 200 milioane de euro sunt incluse şi cele trei axe rutiere prioritare, cu soluţiile lor diferite de finanţare, dar toate trei din fonduri europene. Axa I, cea mai importantă, pe care sper să o finanţăm prin Programul Operaţional Regional, este drumul Iaşi – Movileni – Gropniţa – Coarnele Caprei – Belceşti – Scobinţi – Sireţel – Lespezi. Are o lungime de 94 kilometri şi un buget de 49 milioane de euro. Cea de-a doua axă este drumul Iaşi – Miroslava – Ţibana – Ţibăneşti – Tansa – Dagâţa, cu ieşiri din Ţibăneşti spre Vaslui şi din Dagâţa, prin Piscu Rusului, spre Neamţ. Este cea mai importantă arteră din partea de sud a judeţului. Are o lungime de circa 70 kilometri şi un buget de aproximativ 50 milioane de euro. Axa a treia are aproape 60 de kilometri, un buget de 18 milioane de euro şi reprezintă centura uşoară a Municipiului Iaşi, adică drumul Popricani –Movileni – Leţcani – Voineşti – Mogoşeşti – Ciurea – Bârnova – Tomeşti – Holboca”, a menționat șeful județului.
S-a amânat aprobarea Master planul-ului privind reabilitarea și modernizarea drumurilor județene și comunale
Filed in: Administrație, Informațía zilei