Înlocuirea tramvaielor cu autobuze şi recalificarea vatmanilor în meseria de şofer vor fi principalele efecte ale reluării lucrărilor de modernizare a căilor de rulare pe traseul Nicolae Iorga – Calea Chişinăului – Baza 3 – Metalurgie – Doi Băieţi. Potrivit viceprimarului Mihai Chirica, reluarea lucrărilor de înlocuire a şinelor de tramvai pe traseul Nicolae Iorga – Doi Băieţi este prognozată pentru luna martie, odată cu încălzirea vremii. ”Noua etapă în care va intra şantierul va duce la schimbări importante în circulaţia din zonă a mijloacelor de transport, jumătate din traseele tramvaielor urmând a fi înlocuite cu autobuze. În acest sens, RATP a iniţiat şcolarizarea auto a 40 de vatmani. Conform reprezentanţilor regiei, viitorii şoferi de autobuz au efectuat deja orele de pregătire teoretică şi de mecanică, vizita medicală şi examenul psihologic”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. În altă ordine de idei, reprezentanții RATP au anunțat că liniile nr. 6 Dacia – Târgu Cucu şi nr. 3 Billa – rond Dancu vor rămâne neschimbate. Traseele nr. 7 Canta – Baza 3 şi nr. 8 Copou – Baza 3 vor fi deservite în continuare cu tramvaie, însă acestea nu vor mai circula pe ruta obişnuită care va fi afectată de şantier, ci prin Tătăraşi Nord. Totodată se ia în calcul şi instituirea unei rute de tramvai Copou – Tătăraşi Nord. Regia de transport caută soluţii pentru transbordarea pasagerilor în zonele Podul de Piatră şi Ţesătura. Din cauza dificultăţii acestor manevre, oficialii RATP ar înclina mai mult către soluţia înlocuirii totale a tramvaielor cu autobuze, pe liniile 1, 2, 5 şi 13. Reamintim că 9,9 km şină vor fi înlocuiţi pe traseul Nicolae Iorga – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi.
Schimbări majore în circulația mijloacelor RATP, începând din primăvară
Filed in: Economic, Informațía zilei