Modificări importante în circulația mijloacelor de transport în comun

Ca urmare a lucrărilor de înlocuire a căii de rulare a tramvaielor pe tronsonul cuprins între fostul ”Bazar” și Stația ”Doi Băieți” din Tătărași, în perioada următoare, în circulația mijloacelor de transport în comun din municipiu vor apărea o serie de modificări. Potrivit reprezentanților Regiei Autonome de Transport Public (RATP), modificările, care au ca scop diminuarea cît mai mult a disconfortului creat călătorilor, vor intra în vigoare odată cu avansarea lucrărilor de pe tronsonul Ţesătura – Tătăraşi Sud, programate să înceapă luna viitoare. Astfel, potrivit planului întocmit de conducerea regiei locale de transport în comun, traseele de tramvai se vor modifica după cum urmează: pe traseul nr. 1 Copou – Podu Roş – Tătăraşi – Copou, tramvaiele vor fi înlocuite cu autobuze; pe traseul nr. 5 Dacia – Podu Roş – Ţuţora, tramvaiele vor fi înlocuite cu autobuze; pe traseul nr. 11 Dacia – Baza 3 – Tătăraşi Nord circulă  deja autobuze (pentru că se fac lucrări pe Bulevardul N. Iorga); pe traseul nr. 13 Copou – Tătăraşi – Podu Roş – Copou, tramvaiele vor fi înlocuite cu autobuze; traseul nr. 3 Gară – Dancu va fi deservit de tramvaie; traseul nr. 6 Dacia – Tg. Cucu va fi deservit de tramvaie; traseul nr. 7 Canta – Tg. Cucu – Baza 3 va fi deservit de  tramvaie; traseul nr. 8 Copou – Tg. Cucu – Baza 3 va fi deservit de  tramvaie. La traseul nr. 2 Canta – Baza 3 se va renunța. Din Canta, călătorii vor avea la dispoziţie traseul de autobuz nr. 19 până în Podul de Piatră. De aici, ei vor fi preluaţi de autobuzele ce vor fi introduse pe fostul traseu de tramvai nr 5, biletele urmând să fie valabile la transbordare. Începând din luna iunie 2014, odată cu intrarea în vacanță a elevilor şi studenţilor, vor începe lucrările pe tronsonul ”Mase Plastice” – Baza 3. Din această cauză, traseele de tramvai nr. 7 şi nr. 8 vor circula pe itinerariul Canta – Tg. Cucu – Tătăraşi  Nord, respectiv Copou – Tg. Cucu – Tătăraşi Nord. Lucrările de modernizare a reţelei de linii de tramvai în Polul de Creştere Iași sunt în valoare  de 47.442.859,85 lei, fără TVA, fonduri europene nerambursabile, contribuția de la bugetul propriu al municipiului ridicându-se la 1.788.608,33 lei (fără TVA). Proiectul, a cărui durată de implementare este de 31 de luni de la data semnării contractului de finanțare (luna august 2013), presupune schimbarea liniilor de tramvai de pe un traseu în lungime totală de 9,9 km din municipiul Iași, care include tronsoanele cuprinse între fostul Bazar (Bd. Nicolae Iorga) – Ţesătura – Calea Chişinăului – Metalurgie – Doi Băieţi. Investiția urmează să fie realizată de asocierea dintre Mari Vila Com SRL, Conest SA şi Grădinariu Import Export, termenul de finalizare a lucrărilor fiind data de 28 iunie 2015. Investiția face parte din cadrul Programului Operațional Regional (POR), fiind co-finanțată de Uniunea Europeană, prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională.  Investiția are prevăzută în contract o garanție de execuție de trei ani și o altă garanție tehnică de execuție, de zece ani, ceea ce înseamnă că, dacă în următorii zece ani de la finalizarea investiției (luna iunie 2015) apar disfuncționalități în utilizarea căii de rulare a tramvaielor, acestea vor fi suportate, în întregime, de către constructor. În acest moment, la nivelul municipiului, Iaşi calea de rulare tramvai are o lungime de 77,748 km (cale simplă), din care 28,674 km modernizaţi, 3,629 km în curs de modernizare. Alţi 8,157 km se vor realiza în perioada următoare, iar restul de 37,288 km până în 2015.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;