Numărul de autobuze scoase zilnic la stradă de Regia Autonomă de Transport în Comun (RATP) asigură transportul în cele mai bune condiții a publicului călător, cu o ritmicitate optimă, astfel încât să nu existe ”goluri” în ceea ce privește frecvența cu care acestea sosesc și pleacă din stații. Aceasta este concluzia la care a ajuns conducerea RATP, în urma analizei asupra modului în care circulă autobuzele în oraș. ”Retragerea la garaj, de pe unele trasee, a unui număr de autobuze, mai ales între orele de vârf, reprezintă o falsă problemă, întrucât acest lucru nu afectează nici confortul călătorilor și nici frevența de circulație a celorlalte mijloace de transport. Scoaterea sau retragerea de la stradă a unui anumit număr de autobuze, la anumite intervare orare, are la bază o serie de aspecte care țin de rentabilitatea activității regiei, însă acest lucru nu împietează în niciun fel serviciile oferite călătorilor”, a declarat Maricel Ghercă, directorul general al RATP Iași, în cadrul unei conferințe extraordinare de presă, desfășurată vineri, 1 februarie, la sediul regiei, la care a fost prezent și viceprimarul Mihai Chirica, care a avut ca temă informațiile apărute în ultimele zile în presă privind retragerea neajustificată la garaj, între anumite ore, a autobuzelor DAF, recent achiziționate de regie din Olanda. ”În ultimele zece zile, din totalul celor 72 de autobuze scoase zilnic la stradă, doar 19 au fost retrase, în medie, la garaj în afara orelor de vârf, dintre care mai puțin de o treime erau DAF-uri”, a precizat Maricel Ghercă. În altă ordine de idei, directorul RATP a anunțat că, până în prezent, pentru cursurile școlii de vatmani, organizate de regie, au fost depuse 82 de dosare, pentru cele 20 de posturi scoase la concurs. ”Cursurile, care vor avea o durată de trei luni, sunt susținute de specialişti RATP în legislaţie, instructaj auto, mecanică şi prim ajutor. Cei care vor să obţină permisul de vatman trebuie să îndeplinească câteva condiţii, respectiv să aibă vârsta de cel puţin 24 de ani, să deţină permis de conducere pe oricare dintre categoriile omologate şi să aibă o calificare din aria de acoperire a RATP Iaşi. Cursurile constau în 116 ore de legislaţie rutieră, 8 ore de prim ajutor și 60 ore de conducere. Taxele de şcolarizare ajung până la 3.200 de lei, o parte din această sumă, circa 50%, fiind acoperită de regia de transport în schimbul unor condiţii contractuale. Cursul se va încheia cu un examen susţinut de persoanele în cauză alături de un reprezentant al Poliţiei Rutiere”, a declarat Maricel Ghercă. Organizarea de către RATP a acestei ”școli pentru vatmani” are la bază, în primul rând, dezvoltarea în viitorul apropiat a infrastructurii rutiere din municipiu, odată cu implementarea proiectului de reabilitare a zonei Podu Roș – CUG, dar și numărul din ce în ce mai mare al cererilor de pensionare din cadrul regiei.
Numărul autobuzelor scoase zilnic la stradă asigură transportul în cele mai bune condiții a călătorilor, susțin reprezentanții RATP
Filed in: Administrație