Consiliul de Administrație al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) a decis, joi, suspendarea activităților didactice față în față, începând de vineri, 13 martie, și până la data de 31 martie 2020. Măsura vine în contextul extinderii epidemiei de coronavirus şi în conformitate cu deciziile adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU) privind evitarea răspândirii infecției cu COVID-19. Activitățile didactice se vor desfășura în sistem online, iar cele care nu pot fi derulate prin intermediul platformelor online vor fi recuperate ulterior, după un grafic stabilit la nivelul fiecărei facultăți, se arată într-un comunicat al UAIC. În cadrul şedinţei de joi a Consiliului de Administraţie al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” s-a mai decis, de asemenea, suspendarea activităților extracurriculare programate să se desfășoare în cadrul UAIC în perioada stabilită, care implică aglomerări de persoane (conferințe, workshop-uri, evenimente culturale etc.), dar și activitatea cantinelor universității, a ceainăriei din Grădina Botanică, a cafenelelor (din corp B, Tafrali și „La Balenă”). Consiliul de Administrație al UAIC a decis și închiderea temporară a căminelor universității. Vor putea rămâne cazați în continuare studenții familiști, studenții internaționali, studenții proveniți de la casele de copii și centre de plasament familial, studenții care fac dovada că lucrează, precum și studenții doctoranzi. De asemenea, s-a decis sistarea temporară a deplasărilor angajaților și ale studenților în străinătate. Pentru a evita situațiile de carantină/izolare în țări de destinații sau de tranzit, aceste deplasări vor fi reprogramate. Activitățile administrative și de cercetare din cadrul UAIC vor continua să se desfășoare în condiții normale, însă se suspendă programul cu publicul față în față. S-a mai hotărât, totodată, închiderea temporară a complexului de sere și a corpului administrativ din Grădina Botanică, precum și a Muzeului Universității. „UAIC pune pe primul plan siguranța studenților și angajaților săi, urmând ca în funcție de evoluția situației și de deciziile autorităților centrale să adopte toate măsurile care se impun”, se arată în încheierea comunicatului de presă.