Având în vedere interesul cetățenilor pentru proiectul „Salvator din pasiune”, începând cu data de 19 martie, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Mihail Sturdza” al judeţului Iaşi (ISUJ) va demara un nou ciclu de pregătire destinat voluntarilor.
“Campania Salvator din pasiune își dorește să creeze o legătură tot mai strânsă între societatea civilă și serviciile profesioniste pentru situații de urgență, prin implicarea activă a voluntarilor în soluționarea problemelor cu care comunitatea se confruntă. Activităţile de voluntariat constau în participarea efectivă la acţiunile de răspuns operativ generate de manifestarea situaţiilor de urgenţă (incendii, inundaţii, dezastre naturale, epidemii etc.), însuşirea şi punerea în aplicare a noţiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acţiunile de ajutor umanitar precum şi în cele de popularizare în rândul cetăţenilor a măsurilor preventive. Pregătirea voluntarilor se realizează în mod etapizat, prin parcurgerea de ședințe de pregătire, urmate de susținerea unor examene”.se precizează într-un comunicat al ISUJ Iași.
Condițiile ce trebuiesc îndeplinite pentru a putea deveni voluntar
Voluntarul este persoana care îndeplinește, cumulativ, următoarele condiții:
- vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani;
- apt din punct de vedere medical;
- să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea de infracțiuni cu intenție;
- să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor inspectoratelor pentru situații de urgență.
Înscriere și recrutare
În cadrul activităţii de înscriere, candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:
- a) cerere de înscriere;
- b) certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
- c) copie după actul de identitate;
- d) aviz psihologic (nu adeverință) care va conține din partea psihologului clinician un profil psihologic cu recomandări la finalul evaluării, sau din partea psihologului cu competență în apărare, ordine publică și siguranță națională cu precizarea apt sau inapt pentru activitățile în cadrul unui serviciu de urgență;
- e) act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare;
- f) adeverinţă medicală din care să reiasă, cumulativ, cel puțin două dintre următoarele criterii: clinic sănătos, apt pentru efort fizic de nivel mediu şi nu este în evidenţă cu boli cronice; adeverința medicală necesară dosarului poate fi obținută de la medicul de familie (nu este necesară obținerea unei adeverințe de la un medic de medicină a muncii, dar aceasta poate fi acceptată);
- g) acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
Recrutarea se va face în urma verificării documentelor menționate mai sus, depuse personal, la sediul inspectoratului.
Program înscriere și recrutare
* 21.02 – 11.03.2022 – depunerea dosarelor la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Mihail Sturdza” al județului Iași, situat în Strada Lascăr Catargi, nr. 59, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 08.00 – 15.00;
* 14.03 – 18.03.2022 – verificarea dosarelor și avizarea/respingerea acestora;
* 19.03 – 27.03.2022 – semnarea contractelor de către voluntarii admiși în cadrul programului.
Dosarele de recrutare se vor depune personal, în perioadele de înscriere și recrutare.