Primăria a început acţiunea de strângere a propunerilor venite din partea cetăţenilor în vederea întocmirii bugetului municipiului Iași pe anul 2023. Potrivit reprezentanşilor municipalităţii, consultarea publică este organizată pe trei paliere. Astfel, la fel ca în anii trecuți, ieșenii pot să trimită propuneri cu ajutorul formularelor puse la dispoziție la Centrul de Informații pentru Cetățeni și la centrele de cartier.
Totodată, vor avea la dispoziție pagina de Facebook a Primăriei Municipiului Iași, www.facebook.com/PrimariaMunicipiuluiIasi, precum și un formular online postat aici: http://www.isondaje.ro/sondaj/868002087/.
La începutul anului viitor ar putea fi organizate și dezbateri în format clasic.
În ceea ce privește primul palier, începând din această săptămână sunt împărţite 5.000 de chestionare la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni şi la cele cinci centre de cartier. Această etapă a consultării publice se va încheia în jur de 10 ianuarie 2023. Propunerile vor fi analizate, centralizate şi incluse în proiectul bugetului Municipiului Iaşi.
Pe lângă completarea acestui chestionar, ieşenii pot trimite şi în scris propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare pe adresa Primăria Municipiului Iaşi, bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 11, Iaşi, cod 700064, sau pe e-mail, la adresa informatii@primaria-iasi.ro.
Guvernul a lansat proiectul de buget pentru anul 2023, iar Parlamentul a adoptat actul până la sfârșitul anului. După publicarea în Monitorul Oficial, respectiv luni, 19 decembrie, vom avea maxim 45 de zile pentru a aproba și bugetul local.